Handelsbetingelser

Generell opplysninger
Lakrids by Johan Bülow Norge A/S

C/O Steen & Strøm Magasin
Kongen Gate 23
0153 Oslo

CVR: 913884256

E-post: kundeservice@lakrids.nu
Telefon: +45 32 17 68 22
Stiftelsesdato: 20/05 2014

Betaling
Vi mottar følgende kredittkort:Visa, Visa Electron, MasterCard, MasterCard Maestro og American Express.

Det forekommer ikke ekstra gebyr med betaling på lakrids.no

Beløpet trekkes først fra din konto når varene sendes fra lakrids.no. Det trekkes aldri et større beløp enn det du selv har godkjent ved kjøpet.

Alle priser er i norske kroner (NOK). Vi forbeholder oss retten til å endte prisene uten forvarsel, men ikke etter et kjøp er gjennomført.Ved forsendelser til Norge betaler du prisen du ser på hjemmesiden - lokale skatter og avgifter blir dekket av Lakrids by Johan Bülow. Skal du sende pakken til et ikke EU-land som f.eks. USA eller Australia, betaler mottakeren selv for fortollingen - lokale skatter og avgifter blir ikke dekket av Lakrids by Johan Bülow A/S.


Fraktpriser

Norge: 100 NOK.
Fri frakt med kjøp av varer over 600 NOK.
NB: Alle omkostninger i forbindelse med lokal tollavgift skal betales av Lakrids by Johan Bülow.

Danmark: 50 NOK.
Fri frakt med kjøp av varer over 400 NOK.

EU-land: 75 NOK.
Fri frakt med kjøp av varer over 400 NOK.

Land utenfor EU: 100 NOK.
Fri frakt med kjøp av varer over 600 NOK. 
NB: Alle omkostninger i forbindelse med lokal tollavgift skal betales av mottager 

UPS som distribusjonspartner 
Vi sender alle våres pakker med UPS. I Danmark sender vi med Post Danmark.

Levering
Adresser i Norge: 2-5 hverdager.
Adresser i Danmark: 1-2 hverdager.
Adresser utenfor Danmark: 2-5 hverdager.

Bemerk: I travle perioder, i tilfeller med akutt sykdom i våres pakkeri, med interne pakkehåndteringsproblemer hos UPS og lignende kan lenger leveringstid forekomme.

Sporingsnummer
Du mottar alltid sporingsnummer på din bestilling.

Kvalitet
Det blir lagt stor vekt på god kvalitet hos oss i Lakrids by Johan Bülow - og det samme gjelder for UPS. 

Internasjonal erfaring
UPS har mange års erfaring fra utlandet. Bedriften er verdens største transportør av ekspressforsendelser.

Hvis du angrer på kjøpet ditt (angrefrist)
Returnering 

Lakrids.no tilbyr 14 dagers full returrett fra den dagen varen er mottatt.
Angrefristen utløper 14 dager etter den dag du;

  1. Har mottatt din vare
  2. Mottar siste vare av en ordre på forskjellige varer som blir sendt enkeltvis.
  3. Mottar det siste parti eller del av en bestilling når det gjelder en avtale om levering av flere partier eller deler. 

Senest 14 dager etter din mottagelse skal du gi beskjed til oss om at du ønsker å returnere ditt kjøp. Kontakt oss på kundeservice@lakrids.nu / 32 17 68 22. Skriv vennligst i emnefeltetet at det omhandler returnering av vare. Du kan også benytte våres standard returneringskjema og sende med din retur. Skjemaet kan du finne her.

Vær oppmerksom på at du ikke kan angre kjøpet ditt med å nekte mottagelse av varen uten at dette er avtalt på forhånd. 

Returnering
Du skal sende din ordre retur uten unødvendig forsinkelse og senest 14 dager etter at du har meddelt oss at du ønsker å angre kjøpet ditt. Du skal selv stå for alle utgifter med returnering av varer. Med returnering er du ansvarlig for at varen et pakket forsvarlig inn. Som kjøper har du selv ansvar for varen og levering. 

Din returrett frafaller om du bryter varens forsegling på grunn av helse og hygieniske årsaker ikke lenger er egnet til å bli returnert. 

Retur
Hvis du angrer kjøpet ditt skal orden sendes til:

Lakrids by Johan Bülow A/S
Att: Kundeservice
Sydholmen 5
2650 Hvidovre
Danmark 

Du kan også returnere ordren personlig på adressen etter avtale. 

Varens stand med returforsendelse 
Du står selv til ansvar for eventuell forringelse av varens verdi når den håndteres på andre måter en vi anbefaler. Med andre ord - du kan prøve produktene på samme måte som om du prøvde de i en fysisk butikk.

Hvis varen varen er prøvet (dvs forseglingen er brutt eller embalasje er skadet) betrakter vi varen som brukt, og du kan derfor kun oppnå en del av, eller ingenting av varens verdi i retur, avhengig av varens handelsmessige verdi. 

For at få hele kjøpsbeløpet retur skal du altså gjøre det samme som man kan i en fysisk butikk.

Tilbakebetaling av kjøpsbeløpet
Hvis du angrer på kjøpet ditt, får du selvfølgelig tilbakebetalt det beløp du har innbetalt til oss når returforsendelsen er i motat, og det ikke er noen ekstra bemærkninger. I tillfelle verdiforrringelse fratrekkes det evenetuelle beløp kjøpsbeløpet. 

Hvis du benytter din angrerett refunderer vi alle betalinger vi har motatt fra deg, herunder leveringsomkostninger (men ikke ekstra omkostning som følge av tilleggsvalg av egen leveringsform enn billigste standardlevering) uten unødvendig forsinkelse og senes 14 dager fra den dato vi har mottat melding om din besluttning om at angre ditt kjøp. 

Vi gjennomfører tilbakebetaling med samme betalingsmetode som du valgte å bruke under den opprinnelige transaksjon, med mindre annet er avtalt. 

Vi kan holde igjen tilbakebetalingen inntil vi har motatt din vare retur med mindre du kan fremvise dokumentasjon over at varen er returnert. 

Hva skal jeg sende tilbake?
Det skal vedlegges en kopi av ordrebekreftelsen. Ekspedisjonen går raskere hvis du utfylder og vedlegger våres standard skjema med retur. (link)

NB! Vi mottar ikke pakker sendt rekomandert retur. 

Reklamasjon
Kjøpsloven kan benyttes ved varekjøp.

Når du handler på lakrids.no har du selvfølgelig 24 måneders reklamasjonsrett. Dette betyr at du enten kan få varen reparet, ombyttet, pengene tilbake eller avslag i prisen avhengig av den konkrete situasjon. 

Selvfølgelig er det et krav at reklamasjonen er bettinget og at mangel på vare ikke er oppstått som følge av feilaktig bruk av produktet eller annen skadeforvoldene adferd. 

Hvor raskt skal jeg reklamere?
Du skal reklamere innenfor rimelig tid etter at du har oppdaget mangelen på varen. Hvis du reklamerer innenfor to måneder etter at mangelen er oppdaget vil reklamasjonen alltid være lovlig.

Kontakt vennligst kundeservice ved reklamasjon på kundeservice@lakrids.nu

Vi refunderer rimelige fraktomkostninger
Er reklamasjonen godkjent refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fraktomkostninger. 

Varen sendes til:
Lakrids by Johan Bülow A/S

Att: Kundeservice

Sydholmen 5

2650 Hvidovre

Danmark

Vi trenger følgende informasjon når du sender varen til oss
Når du returnerer varen skal du opplyse hva problemet er så detaljert som mulig. 

NB! vi mottar ikke pakker sendt rekomandert retur eller lignende. 

Husk at varen alltid skal sendes tilbake i forsvarlig embalasje og husk å få en kvittering for forsendelse sånn at vi kan tilbakebetale dine fraktomkostninger. 

Hvordan behandler vi dine personlige opplysninger?
For at di kan inngå avtale med oss på lakrids.no har vi bruk for følgende opplysninger:

Navn
Adresse
Telefonnummer
e-post adresse

Vi foretar registeringen av dine personlige opplysninger utelukkende med formål om å kunne levere varen til deg.

Personopplysningene registreres hos Lakrids by Johan Bülow A7S og oppbevares fem år før opplysningene slettes. 

Når vi innsamler personopplysninger via vores website sikerer vi at det alltid skjer med dit samtykke. På denne måte er du alltid informert om presis hvilke opplysninger som innsamles og hvorfor. 

Direktøren og webredaktøren for Lakrids by Johan Bülow har tilgang til de opplysninger som er regstrert av deg. 

Digital redaktør for lakris.no er Mads Emil Wivel.

Vi oppbevarer ikke kundeopplysninger kryptert.
Vi transmitter ikke kundeopplysninger kryptert.

Opplysninger givet til lakris.no vidergives eller selges ikke under noen omstendigheter til tredjepart. Vi registerer heller ingen personfølsome opplysninger. Som en del av en handel med oss, vil du motta en e-mail via en tredjepart hvor du blir bedt om å vurdere dine kjøpsopplevelser på lakris.no

Ved tilmelding av våres nyhetsbrev registrerer vi din e-post adresse. e-post adressen vidergives ikke til andre. 

Er du registrert hos Lakrids by Johan Bülow har du alltid krav på å få innblikk i registreringen. Du har også rett til innsikt i de opplysninger som er registrert om deg. Disse rettigheter har du etter Persondataloven og henvendelser i den forbindelse rettes til Lakrids by Johan Bülow via e-post kundeservice@lakrids.nu

Klagetilgang
Hvis du vil klage over kjøpet ditt kan du hendvende deg til kundeservice@lakris.nu. Hvis vi ikke er i stand til å imødekomme klagen din kan du henvende deg til relevante nevn såfremt man oppfyller krav om videre saksbehandling.